Preview

Russian Studies in Philology

Advanced search

COMPOSITION AND ROLE OF ARTIONYMS

Abstract

The article is devoted to the analysis of the peculiarities of artionyms (titles of works of musical art and music publications) in the texts artistic works and letters of V. Odoevsky’s as a fragment of linguistic picture of a world «Music». The set of classification criteria allows to study artionyms in the V. Odoevsky’s heritage from different linguistic points of view. The author comes to the conclusion about the artionym’s display set of the cultural-historical context of V. Odoevsky’s musical activity, state of the music literature of the his life period, conditionality of comment of artionyms by author’s pragmatic communication.

About the Author

D. . Droshnev
Moscow State Regional University
Russian Federation


References

1. Бурмистрова Е.А. Названия произведений искусства как объект ономастики: автореф. дисс.. канд. филол. наук. Волгоград, 2006. 20 с.

2. Одоевский В.Ф. Музыкально-литературное наследие / общ. ред., вступит, статья и примечания Г.Б. Бернандт. М.: Музгиз, 1956. 728 с.

3. Одоевский В.Ф. Русские ночи / Издание подготовили Б.Ф. Егоров, Е.А. Маймин, М.И. Медовой. Л.: Наука, 1975. 319 с.

4. Одоевский В.Ф. Сочинения. В 2-х т. Т. 2. Повести. / Сост., коммент. В.И. Сахарова. М.: Худож. лит., 1981. 365 с.

5. Одоевский В.Ф. Косморама. «Im Werden Verlag». Некоммерческое электронное издание, 2007. 31 с.

6. Одоевский В.Ф. Повести и рассказы. Часть II. «Im Werden Verlag». Некоммерческое электронное издание, 2005. 102 с.


Review

Views: 201


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-5016 (Print)
ISSN 2949-5008 (Online)