Preview

Russian Studies in Philology

Advanced search

COMPOSITIONAL AND STRUCTURAL TYPES OF SECONDARY NATURE IN THE ADVERTISING TEXTS

https://doi.org/ 10.18384/2310-7278-2016-2-24-33

Abstract

This article analyzes the advertising texts in formal and contextual aspects. It identifies the specifics of non-self producing textual units and defines compositional and structural types of secondary nature as a separate type. Basic features of such speech compositions (the transformation of the source form, its lexical components, pragmatic orientation, etc.) are described and analyzed. From the point of view of text building on the basis of certain syntactical patterns several compositional and structural types of secondary nature are differentiated. It belongs to the discourse of everyday conversation, scientific, journalistic, official and literary discourse.

About the Authors

Lidiya Isaeva
Kuban State University
Russian Federation


Svetlana Budanova
Kuban State University
Russian Federation


Alevtina Ryabinina
Kuban State University
Russian Federation


References

1. Буданова С.Г., Рябинина А.Г. Типы вторичности в рекламных текстах // Известия ВГПУ 2015. № 1 (96). С. 85-90.

2. Бушев А.Б. Особенности исследования политического дискурса // Континуальность и дискретность в языке и речи: материалы V Международной научной конференции / Отв. ред. Л.А. Исаева. Краснодар, 2015. С. 71-75.

3. Гаспаров М.Л. Метр и смысл. Об одном из механизмов культурной памяти, М.: Фортуна ЭЛ, 2012. 416 с.

4. Кожина М.Н., Дускаева Л.Р., Салимовский В.А. Стилистика русского языка: учебник. М., 2008. 464 с.

5. Корчагина Г.А. Выбор стилей речи и их функциональные особенности для управленческого персонала // Экономика развития / Гл. ред. В.С. Пономаренко. Харьков, 2011. № 3-59. С. 106-108.

6. Федосеенко И.Г. Характеристика функциональных стилей речи // Экономика развития / Гл. ред. В.С. Пономаренко. Харьков, 2010. № 2-54. С. 84-87.


Review

Views: 90


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-5016 (Print)
ISSN 2949-5008 (Online)