Phenomenon of language games as a means of expressing evaluation semantics in the texts of media
Abstract
of investigation of language game in the
mass media texts gets the status of metaevaluation,
which includes the evaluation of adressant
and is aimed at the evaluation of conjecturable
receiver, who accedes with the adressant to the
communicative equality.
References
1. Гак В.Г. Языковые преобразования. - М., 1998.
2. Гридина Т.А. Языковая игра: стереотип и творчество. - Екатеринбург, 1996.
3. Костомаров Е.Г. Русский язык на газетной полосе. - М., 1971.
4. Лингвистический энциклопедический словарь / Под ред. В. Н. Ярцевой. - М., 1990.
5. Маркелова Т.В. Семантика оценки и средства ее выражения в русском языке. - М., 1993.
6. Маркелова Т.В. Аксиологичность как имманентное свойство газетно-публицистического текста // Язык и стиль современных СМИ. - М., 2007.
7. Норман Б.Ю. Игра на гранях языка. - М., 2006.
8. Рахимкулова Г.В. Языковая игра в прозе Владимира Набокова: К проблеме игрового стиля: Дисс. д-ра филол. наук: Ростов н/Д, 2004.