Preview

Russian Studies in Philology

Advanced search

CREATING TEXT AS AN OBJECT OF READING: VIDEOTEXT TECHNOLOGY IN EDUCATIONAL DIGITAL RESOURCE

Abstract

The article highlights the problem of actualization of creative perception of stories of literary works, reflected in the form of text versions in the collections of the works; the question is raised about the possibility and advisability of multimedia presentation of moving and changing text in an animated form. The author points to specific examples, how the use of animation liberates the viewer from the need of understanding the metatext, bringing him closer to understanding the author’s thoughts. The author examines possible ways of using technology of animated text in electronic educational resources on various humanities.

About the Author

E. . Khomyakova
Moscow State University of Printing Arts
Russian Federation


References

1. Измайлов Н.В. Текстология [Электронный ресурс] // Фундаментальная электронная библиотека «Русская литература и фольклор». М., 2015. URL: http://feb-web.ru/feb/pushkin/critics/ito/ITO-555-.HTM (дата обращения: 12.01.2015).

2. Психологические особенности восприятия информации [Электронный ресурс] // Учи новое. М., 2012-2015. URL: http://uchinovoe.ru/articles/-psihologicheskie-osobennosti-vospriyatiya-informatcii (дата обращения: 12.01.2015).

3. Сочинения Пушкина: Изд. Импер. Акад. наук [Электронный ресурс]: В 4 т. Т. 4. Лирич. стихотворения / [под ред. П. О. Морозова]; ИРЛИ РАН. СПб., 2006-2011. URL: http://lib.pushkinskijdom.ru (дата обращения: 08.01.2015).

4. Шиян Н.В., Лукоянова Л.В. Некоторые аспекты повышения научного уровня учебного процесса // Учёные записки ПетрГУ 2013. № 1. (Педагогика). С. 3741.

5. Pierazzo E. Autour d’une séquence et des notes du Cahier 46: enjeu du codage dans les brouillons de Proust [Electronic resource] / Elena Pierazzo, Julie André; with the support of Raffaelle Viglianti. London, [200?]. URL: http://research.cch.kcl.ac.uk/proust_prototype/ (date of access: 16.01.2015).


Review

Views: 79


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-5016 (Print)
ISSN 2949-5008 (Online)