Preview

Russian Studies in Philology

Advanced search

NICELY ABOUT UNLOVED: LEXICAL-STYLISTIC MEANS OF ADVERTISEMENT OF DENTISTRY SERVICES

https://doi.org/ 10.18384/2310-7278-2015-6-27-31

Abstract

The article is devoted to the analysis of texts, advertising the services of dentistry. A description is given to the most regularly used vocabulary of different lexical-semantic groups of the lexical-semantic field “Dentistry”, which reflects the fragment of the language picture of the world “Medicine”. It is shown that due to the use of well-chosen words of dentistry services (treatment, prosthesis, the promotion of oral care products, etc.), which, as we know, many people for subjective reasons don’t like to use, they are presented in an attractive light, nicely, as required by the pragmatics of the advertising text and its stylistic features.

About the Author

V. . Ledeneva
Moscow State Regional University
Russian Federation


References

1. Бердышев С.Н. Рекламный текст. Методика составления и оформления. М.: Дашков и К, 2008. 218 с.

2. Величкова С.М. Структурно-семантические особенности медицинской терминологии в сфере стоматологии (на материале русского им немецкого языков): автореф. дис.. канд. филол. наук. Белгород, 2014. 23 с.

3. Ефремова Т.Ф. Новый словарь русского языка. Толково-словообразовательный. М.: Русский язык, 2000. [Электронный ресурс]. URL: [http://www. efremova.info/] (дата обращения 05. 08.2015 г.).

4. Колышкина Т.Б., Маркова Е.В. Сопоставительный анализ художественного и рекламного образов // Ярославский педагогический вестник. 2014. №3. С. 183-187/

5. Русский Ассоциативный словарь [Электронный ресурс]. URL: [http://www. tesaurus.ru/dict/dict.php] (дата обращения: 10.08.2015 г.)/

6. Уфимцева Н.В., Черкасова Г.А., Караулов Ю.Н., Тарасов Е.Ф. Славянский ассоциативный словарь: русский, белорусский, болгарский, украинский. М.: Институт Языкознания РАН. 2004. 800 с.

7. Чигаев Д.П. Способы креолизации современного рекламного текста: автореф. дис. канд. филол. наук. М.: МПГУ 2010. 24 с.

8. Шаповалова Т.Е. От временной обобщённости к вневременности // Вестник Московского государственного областного университета. Серия: Русская филология. 2013. № 4. С. 18-21.


Review

Views: 50


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-5016 (Print)
ISSN 2949-5008 (Online)