The Role of Noise in a Modern Documentary Film
Abstract
tendencies in sound tracks on Russian TV are
discussed. Audio methods of creating a teledocument
are a less researched topic. Noises in
the background and on screen recreate an audio
aura of time.
References
1. Руссоло Л.Искусство шумов. Цит. по Румянцев С.Ю. Книга тишины. Звуковой образ города. - СПб., 2003. - С. 119.
2. Клер Р. Размышления о киноискусстве. - М., 1958. - С. 116.
3. Роланд Казарян. Воображение фонограммы (эстетика звука в кино) // Close up/ Историко-теоретический семинар во ВГИКе. - М. 1999. - С. 132.
4. Пелешян А. Мое кино. - Ереван, 1985. - С. 136.
5. Казарян Р. Киноведческие записки № 48. Звуковой кинообраз мира на рубеже нового века». («Звуковая заявка» С. Эйзенштейна, В. Пудовкина, Г. Александрова и современный широкоформатный кинематограф с многоканальным звуком»). Теоретический семинар в Союзе кинематографистов России. Март, 2000. - С. 168.