Preview

Russian Studies in Philology

Advanced search

The Role of Noise in a Modern Documentary Film

Abstract

Some important aspects and
tendencies in sound tracks on Russian TV are
discussed. Audio methods of creating a teledocument
are a less researched topic. Noises in
the background and on screen recreate an audio
aura of time.

About the Author

М. Ермишева

Russian Federation


References

1. Руссоло Л.Искусство шумов. Цит. по Румянцев С.Ю. Книга тишины. Звуковой образ города. - СПб., 2003. - С. 119.

2. Клер Р. Размышления о киноискусстве. - М., 1958. - С. 116.

3. Роланд Казарян. Воображение фонограммы (эстетика звука в кино) // Close up/ Историко-теоретический семинар во ВГИКе. - М. 1999. - С. 132.

4. Пелешян А. Мое кино. - Ереван, 1985. - С. 136.

5. Казарян Р. Киноведческие записки № 48. Звуковой кинообраз мира на рубеже нового века». («Звуковая заявка» С. Эйзенштейна, В. Пудовкина, Г. Александрова и современный широкоформатный кинематограф с многоканальным звуком»). Теоретический семинар в Союзе кинематографистов России. Март, 2000. - С. 168.


Review

Views: 76


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-5016 (Print)
ISSN 2949-5008 (Online)